News
Informacja o rozpoczęciu kontroli segregacji odpadów komunalnych w gminie Błędów
23.09.2022
Urząd Gminy Błędów informuje, że od 26 września 2022 roku rozpoczynają się kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców naszej Gminy zasad segregacji odpadów komunalnych. Pracownicy firmy wywozowej i urzędu będą sprawdzać czy w pojemnikach na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce tj. szkło, papier, opakowania z tworzyw sztucznych, tetrapaki, baterie, sprzęt elektro, lekarstwa, odpady medyczne, popiół i inne. Niedozwolone jest również wkładanie do worków lub koszy opakowań po środkach ochrony roślin oraz odpadów rolniczych.
Przypominamy, że selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obecnie obowiązkowa.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów, na koszu zostawiona zostanie informacja o złej segregacji odpadów a w przypadku rażących uchybień, odpady nie zostaną odebrane. W takiej sytuacji należy ponownie posortować odpady i wystawić w następnym terminie wynikającym z harmonogramu.
W przypadku gdy podczas kontroli po raz drugi stwierdzona zostanie zła segregacja, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w celu nałożenia karnej opłaty za złą segregację. Opłata wynosi 60 zł za osobę miesięcznie (3 krotna wysokość stawki za osobę) do momentu stwierdzenia poprawy w jakości segregacji odpadów.
Jednocześnie przypominamy, że zmieszane odpady komunalne to takie, których nie można poddać recyklingowi. Możemy do nich zaliczyć między innymi rzeczy takie jak: resztki mięsa, zatłuszczony papier, zawartość worków do odkurzaczy, niedopałki papierosów, paragony sklepowe, zbite lub uszkodzone naczynia szklane oraz porcelanowe, zużyte pieluchy, stare ręczniki czy chusteczki papierowe, inne środki higieniczne, żwirek z kuwety, a nawet odchody zwierząt.
Urząd Gminy Błędów informuje, że od 26 września 2022 roku rozpoczynają się kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców naszej Gminy zasad segregacji odpadów komunalnych. Pracownicy firmy wywozowej i urzędu będą sprawdzać czy w pojemnikach na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce tj. szkło, papier, opakowania z tworzyw sztucznych, tetrapaki, baterie, sprzęt elektro, lekarstwa, odpady medyczne, popiół i inne. Niedozwolone jest również wkładanie do worków lub koszy opakowań po środkach ochrony roślin oraz odpadów rolniczych.
Przypominamy, że selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obecnie obowiązkowa.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów, na koszu zostawiona zostanie informacja o złej segregacji odpadów a w przypadku rażących uchybień, odpady nie zostaną odebrane. W takiej sytuacji należy ponownie posortować odpady i wystawić w następnym terminie wynikającym z harmonogramu.
W przypadku gdy podczas kontroli po raz drugi stwierdzona zostanie zła segregacja, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w celu nałożenia karnej opłaty za złą segregację. Opłata wynosi 60 zł za osobę miesięcznie (3 krotna wysokość stawki za osobę) do momentu stwierdzenia poprawy w jakości segregacji odpadów.
Jednocześnie przypominamy, że zmieszane odpady komunalne to takie, których nie można poddać recyklingowi. Możemy do nich zaliczyć między innymi rzeczy takie jak: resztki mięsa, zatłuszczony papier, zawartość worków do odkurzaczy, niedopałki papierosów, paragony sklepowe, zbite lub uszkodzone naczynia szklane oraz porcelanowe, zużyte pieluchy, stare ręczniki czy chusteczki papierowe, inne środki higieniczne, żwirek z kuwety, a nawet odchody zwierząt.