News
Pracujemy metodą projektu edukacyjnego
17.06.2019
Powiedz- usłyszę
Pokaż- zapamiętam
Pozwól działać- zrozumiem”
Konfucjusz (chiński filozof 551- 479 p.n.e.)
Projekt opiera się głównie na pomysłach i decyzjach uczniów, ma określony cel i jest realizowany według określonego planu, a kończy się pokazem działań uczniów.
Jeśli uczniowie chcą dowiedzieć się czegoś więcej na interesujący ich temat, coś zmienić, współpracować z innymi i dobrze się bawić to projekt jest na to wspaniałym sposobem.
Uczniowie klas szóstych PSP w Błędowie, pod kierunkiem nauczycielki Haliny Mydłowskiej, bardzo aktywnie pracują na lekcjach przyrody metodą projektu edukacyjnego. Jakub W. i Adrian L.- uczniowie klasy VI a przedstawili w swoich projektach właściwości fizyczne wody. Były to doświadczenia i prezentacje multimedialne oraz plakaty i mapy mentalne. Ich projekty stały się inspiracją do dalszego zgłębiania wiedzy przyrodniczej.
W ślad za nimi poszli inni uczniowie tej klasy, a mianowicie Maja Rz., Daniel G., Zuzanna W., Patrycja K., Maria W., Kalina B., Anna B., Natalia K., Marta W., Julia M.. Projekty tych uczniów dotyczyły oparte morfologii roślin, życia wybranych zwierząt, ochrony naturalnego środowiska człowieka, elementów fizyki i chemii. Wszyscy uczniowie bacznie obserwowali pokazy doświadczeń i wyciągali logiczne wnioski łącząc je z życiem codziennym.
Uczniowie klasy VI b: Łucja B., Grzegorz K., Patrycja L., Kinga B., Wiktoria K., Martyna S., Weronika K., Ewelina Z., Agata O. i Karol S. również zaprezentowali w swoich projektach wiedzę o zależnościach pomiędzy wodą i innymi substancjami. Były to fascynujące pokazy i doświadczenia: „Chemiczne jojo”, „Skaczące jajko”, „Kolorowe mleko”, „Ciecz nienewtonowska”, „Dwutlenek węgla a ogień”. Uczniowie do swoich projektów dołączyli też prezentacje multimedialne.
Projekty uczniów tej klasy cieszyły się dużym zainteresowaniem. Na lekcjach przyrody było wiele pozytywnych emocji, a wiedza zdobyta tą metodą zapewne na długo pozostanie w pamięci.
Halina Mydłowska